دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر ایجاد14موکب برای پذیرایی اززائران حسینی استان بوشهر


ایجاد14موکب برای پذیرایی اززائران حسینی استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: برای رفاه حال زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی ۱۴ موکب برای پذیرای ۲۰ هزار نفر از عزاداران استان بوشهر برپا شد.

بوشهرما:با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار استان بوشهر حضوری فعال در مراسم اربعین حسینی دارند، اظهار داشت: با روندی که در ثبت نام زائران حسینی در استان بوشهر وجود دارد پیش بینی می‌‌شود 2 برابر سال گذشته در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا شرکت کنند.

وی با اشاره به فراهم‌کردن خدمات گوناگون برای رفاه حال زائران حسینی تصریح کرد: برای پذیرایی از زائران حسینی استان بوشهر 14 موکب در مسیر نجف تا کربلا، مرز شلمچه و کربلا استقرار یافته که این موکب‌ها با مشارکت مردم ولایت‌مدار استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر از استقرار 2 موکب در مرز شلمچه محل عبور زائران حسینی استان بوشهر خبرداد و گفت: این 2 موکب توسط سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده که روزانه ظرفیت پذیرایی از 5 هزار زائر  را دارد.

نوشادی با اشاره به ایجاد 8 موکب در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا افزود: موکب‌های شماره 10 و327 مربوط به دیلم، 527 مربوط به خارگ، موکب 736 دلوار، 826 چغادک درمسیر کربلا تا نجف برپا شده است.

وی با اشاره به استقرار 4 موکب در شهر کربلا گفت: این موکب‌ها مربوط به سایر شهرهای استان بوشهر در نقاط مختلف شهر کربلا ایجاد شده که آماده پذیرایی از زائران حسینی شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است. منبع تسنیم