جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد بوشهر


تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه استان بوشهر گفت :برنامه‌های هفته مساجد در نقاط مختلف استان بوشهر تدوین شد

به گزارش "بوشهرما"سرهنگ حمزه شیخیان با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین 30 مرداد به‌عنوان روز بسیج مساجد و محلات تعیین کرده است افزود: به این مناسبت برنامه‌های مهم و متنوعی در نقاط مختلف استان بوشهر تدوین شده است.

وی تجلیل از بانیان و هیئت امنا مساجد توسط بسیج، دیدار با خانواده شهدا بسیج، سرکشی از پایگاه‌‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، نشست‌ با مسئولان سازمان‌های فرهنگی مرتبط با مساجد از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، امور و کانون‌های مساجد در بسیج محلات را از جمله برنامه‌های هفته مساجد استان بوشهر دانست.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه استان بوشهر، اضافه کرد: به سبب مصادف شدن هفته مساجد با دهه دوم ماه محرم، از طریق روحانیون و صاحب‌نظران ضمن تشریح جایگاه مسجدالاقصی و هفته جهانی مسجد، نقش مهم مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تبیین و روشنگری می‌شود.

وی نشست فرماندهان نواحی مقاومت بسیج با ائمه جمعه و امام جماعت مساجد استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به جایگاه بسیج محلات و مساجد خاطر نشان کرد: در این راستا پایگاهای مقاومت در سنگر مسجد باید تقویت و مهمترین مأموریت بسیج در عرصه مساجد در تقویت معنویت محسوب می‌شود.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه استان بوشهر، جذب جوانان و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد را یکی از برنامه‌ها مورد توجه دانست و خاطر نشان کرد: هدف از راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد بهره‌مندی از توانمندی بسیجیان در عرصه‌های گوناگون برای ارتقا ظرفیت آنان است.

شیخیان، با بیان اینکه مسجد محوری رویکرد برنامه‌های سپاه و بسیج است تصریح کرد: در  جشنواره‌های مختلف پایگاه‌های مقاومتی موفق‌تر هستند که در مساجد فعالیت‌های بیشتری داشته باشند و پایه فعالیت آنان مسجد محوری قرار داده باشند.

وی باتأکید بر توجه به تربیت جوانان مومن و انقلابی بر اساس گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: در این زمینه مساجد نقش مهمی ایفا می‌کنند و برای انس هر چه بیشتر جوانان به مساجد نیازمند مشارکت گسترده همه ارکان مسجد و دستگاه‌های متولی است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه استان بوشهر، با بیان اینکه برنامه‌های هفته مساجد به‌صورت خودش در محلات با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود گفت: طبخ غذا و تقسیم بین نیازمندان و توزیع کمک‌های معیشتی، برگزاری میز خدمت در مسجد با حضور پزشک، روانشناس و مشاور حقوقی‌ طرح مسجد دوستدار خانواده و غبارروبی و عطرافشانی مساجد، نشست بصیرت‌افزایی در به آتش کشیدن مسجدالاقصی و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از جمله برنامه‌های هفته مساجد است.