دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر واقعه غدیر را باید همانند عاشورا احیا کنیم


واقعه غدیر را باید همانند عاشورا احیا کنیم

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:امام جمعه چغادک گفت: ما نیامده‎ایم غدیر را یادآوری کنیم، ولی در بحث عاشورا این چنین نبود و بسیار به آن پرداخته شد و به این موضوع باید مثل عاشورا پرداخته شود.

 به گزارش "بوشهرما" حجت‌الاسلام سیدمجید موسوی  در همایش غدیر در شهر چغادک با تبریک دهه ولایت و ولادت امام هادی(ع) از زحمات علی جمالی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چغادک تشکر کرد و در بحث ولایت گفت: پیغمبر اسلام در هیچ موردی این چنین صحبت نکرده است که حاضرین به غائبین و پدرها به فرزندان خبر دهند و ولایت را تبلیغ کنند.

موسوی افزود: بحث ولایت از گردن هیچکس ساقط نمی‌شود و این کار باید ادامه یابد، پس تبلیغ ولایت وظیفه همگانی است و ما مکلف به وظیفه هستیم و نه نتیجه که کسی در مراسم شرکت می‌کند و یا خیر اما باید این کار بیشتر تبلیغ شود.

وی در خصوص کم رنگ جلوه دادن این واقعه بسیار مهم افزود: این بدین سبب است که ما نیامده‎ایم غدیر را یادآوری کنیم، ولی در بحث عاشورا این چنین نبود و بسیار به آن پرداخته شد و به این موضوع باید مثل عاشورا پرداخته شود.

امام جمعه چغادک بزرگترین عید را غدیر دانست و اظهار داشت: بیایید غدیر را احیاء کنیم و از مدیران مدارس می‌خواهم که دانش‌آموزان را به این سمت و سو هدایت کرده و از این شعائر محافظت کنند و مهم‌ترین جریان غدیر را که بیعت با امام زمان است، فراموش نکنند.

فارس