سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر در شهرستان جم


برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر در شهرستان جم

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
بوشهرما:رئیس شورای هیئات مذهبی جم از برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر در 240 مسجد و حسینیه شهرستان جم خبر داد.
 به گزارش "بوشهرما" سیدعبدالرضا سجادی عصر امروز در نشست شورای هیئات مذهبی جم اظهار داشت: ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای جم برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی جم برگزاری جلسات شورا را قبل از هر مناسبت، از برنامه‌های اصلی شورا عنوان کرد و برگزاری نشست با مسئولین هیئات مذهبی، نشست با مسئولین شهرستان و نهادهای مرتبط، اجرای برنامه‌های مختلف در اعیاد و ولادات و وفیات و شهادات را نیز از دیگر برنامه‌های این شورا اعلام کرد.

وی از ثبت 170 هیئت مذهبی در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: این هیئات مذهبی در مناسبت‌های مختلف سال به‌ویژه ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان، همچنین در فاطمیه اول و دوم برنامه‌های منظم و منسجمی اجرا می‌کنند.

سجادی گفت: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در اکثر مناسبت‌ها توسط هیئات مذهبی سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر در 240 مسجد و حسینیه شهرستان جم خبر داد و اظهار داشت: تعداد 150 مسجد و 90 حسینیه شهرستان جم در ماه محرم و صفر میزبان برنامه‌های عزاداری هستند.

این مسئول بیان کرد: در ماه محرم و صفر مراسمات بیشتر در حسینیه‌ها و هیئات خیابانی و در ماه مبارک رمضان مراسمات در مساجد برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی جم استقبال و حضور مردم را در برنامه‌های مذهبی بویژه عزاداری‌ها بسیار پررنگ خواند و اجرای مراسمات ویژه در هیئات محوری شهرستان، در تمامی مناسبت‌ها را از دیگر برنامه‌های این شورا عنوان کرد.

فارس