جمعه, 14 ارديبهشت 1403  -  24 شوال 1445 -  3 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست ورزشی در برنامه نود چه گذشت؟


در برنامه نود چه گذشت؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
مهدی طارمی در خصوص پنالتی چیپ به النصر عربستان گفت: می دانستم که دعای میلیون ها ایرانی پشت من بود و از نظر من چیپ یک قاعده دارد و معتقدم که چیپ را باید در بازی های حساس زد چراکه دروازه بان در چنین شرایطی نمی ایستد.
سرویس ورزشی - برنامه نود شب گذشته بار دیگر طبق روال هر هفته خود روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و به بررسی بازی های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت و مهمانان ویژه ای داشت. اما بیشتر وقت برنامه این هفته نود به تیم فوتبال پرسپولیس و تغییر و تحولات این باشگاه معطوف شد.  
 
کفاشیان: از ماندن کروش ناامید بودیم 

علی کفاشیان درباره آخرین شرایط کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: ما از ماندن کی‌روش ناامید شده بودیم ولی در آخرین بحث‌ها که با حضور نماینده وزارت ورزش صورت گرفت، موارد و مسائل مختلفی در جلسه هفت ساعته مطرح شد و نظر کی‌روش برگشت و قبول کرد که بماند. 
وی افزود: در این مدت دو مطلب مدنظر کی روش بود. یکی حمایت مادی و معنوی از تیم ملی و دوم بازی های تدارکاتی در راه جام جهانی. همه می‌دانیم که کی روش این چیزها را برای خودش نمی خواهد. البته او یک مدت احساس کرده بود که می‌خواهند او را حذف کنند و می‌گفت اگر می‌خواهند مرا حذف کنند، خودم می‌روم. 
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با این حال وقتی نماینده وزارت ورزش در جلسه حضور یافت و اعلام حمایت کرد، نظر کی روش هم عوض شد. ما یکی، دو جلسه دیگر هم با کی روش خواهیم داشت تا برنامه ها را نهایی کنیم. 
کفاشیان با بیان اینکه حسنی خو (نماینده وزارت ورزش در مذاکره با کی روش) اطمینان داد از تیم ملی و کی روش حمایت مادی و معنوی داشته باشد، گفت: بخصوص حمایت معنوی خیلی مهم است. مسائل مادی که دیر یا زود حل می شود ولی حمایت معنوی اهمیت زیادی دارد. همین باعث شد که نظر کی روش عوض شود و حالا تا ۹۰ درصد ماندنی شده است. 
وی که با برنامه نود صحبت می کرد، افزود: از ارگانها و سازمانها هم می خواهیم که کی روش را اذیت نکنند. مثلا در بحث مالیات . 
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره مراسم قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: ما سه نفر از مسئولان روابط بین الملل را به مراسم قرعه کشی فرستادیم. 
 
برانکو: ایران وطن دوم من است 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اظهار خوشحالی از بازگشت به فوتبال ایران می گوید: خوشحالم که مجددا به ایران آمدم و تبریک می گویم که برنامه نود توانسته تا این حد در طول این سال ها ادامه پیدا کند. این برنامه در بین مردم ایران محبوب است و در ورزش ایران تاثیر گذار است.  
برانکو ایوانکویچ با بیان اینکه می دانستم که یک روز به ایران برمی گردم، اظهار داشت: مدام اعلام کرده ام که ایران وطن دوم من محسوب می شود. من 5 سال خوب در ایران گذراندم و نتایج خوبی با تیم ملی ایران کسب کردم. آن 5 سال درخشان ترین بخش سابقه مربیگری من بود. اما حالا که بازگشتم به یک باشگاه بزرگ، گمان می کنم که وارد میدان جنگ شدم. مطمئن هستم که این دوره حضور من در ایران با موفقیت همراه خواهد شد.  
وی در خصوص سوابق کاری خود پس از جدایی از فوتبال ایران گفت: من بسیار به سوابق خودم افتخار می کنم. اما باید بگویم که با ایران که موفق به کسب مقام قهرمانی در بازی های آسیایی بوسان شدیم و در جام ملت های آسیا سوم شدیم.‌  پس از بازگشت به کرواسی قرار بود که سرمربیگری کرواسی را برعهده بگیرم. اما علاقه من به مربیگری در باشگاه، موجب شد تا با تیم دیناموزاگرب قرار داد بسته و 2 جام پی در پی و 28 پیروزی دنباله دار با این تیم کسب کردم. در چین نیز موفق به کسب قهرمانی لیگ چین با فاصله 15 امتیازی شدم و در عربستان سعودی نیز با تیم الاتفاق،‌ در آستانه صعود به لیگ قهرمانان قرار گرفتیم و با این تیم به فینال جام پادشاهی عربستان راه یافتیم.  
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره رقابت های جام جهانی 2006 گفت: در جام جهانی ما با بهترین نسل فوتبال پرتغال مواجه شدیم. مقابل آنگولا تعداد بسیاری از شانس های گلزنی را از دست دادیم و به مکزیک هم روی بدشانسی باختیم. اما ما مقابل مردم ایران شرمنده نشدیم. اما می توانیم از حضورمان در آلمان در جام جهانی 2006 راضی باشیم.  
وی همچنین عنوان کرد: من احساس افتخار و غرور می کنم به 2 نظرسنجی برگزار شده در برنامه نود که در هر دوی آنها رتبه اول را کسب کردم. اما مشکلات عمده ای در سال 2006 موجب شد تا نتوانیم با تیم ملی ایران در جام جهانی موفقیت کسب کنیم.  
سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص آینده خود در این باشگاه گفت: در پرسپولیس باید ابتدا کل تیم را به لحاظ بازیکنان آنالیز کنم. من هر کجا که کار کردم تیمی را آماده کردم بعد از خودم که توانسته موفق شود. در 2 بازی اخیر پرسپولیس مقابل النصر و استقلال خوزستان به این نکته دست یافتم که می توان با این پرسپولیس در ادامه فصل نتایج خوبی کسب کرد و در فصل آینده تیمی را آماده کنیم که به جایگاه خود بازگردد. مطمئن هستم ما بازیکنان جوانی را پیدا خواهیم کرد که بتوانند با غرور و افتخار پیراهن پرسپولیس را برتن کنند.  
وی درباره نظر سنجی برنامه نود و موافقت هواداران با حضور برانکو در پرسپولیس عنوان کرد: افتخار می کنم به نتیجه نظر سنجی و این یک تعهد بزرگ برای من ایجاد می کند. هواداران همه چیز فوتبال هستند و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا آنها را مایوس نکنم.  
برانکو در خصوص کادر فنی آینده سرخپوشان عنوان کرد: توافق کردیم که کادر فنی مورد نظر من به پرسپولیس اضافه شوند. از دستیاران ایرانی نیز آقای کریم باقری باقی خواهد ماند و نفر بعد را همراه با ریاست باشگاه انتخاب خواهیم کرد.  
برانکو درباره بازی روز پنج شنبه پرسپولیس با سپاهان و حضور حسین فرکی روی نیمکت زردپوشان اصفهانی گفت: من بسیار افتخار می کنم و خوشحال هستم که آقای فرکی در ایران یک مربی موفق شده است. من و فرکی همکاری خوبی با هم داشتیم و سال های خوب و نتایج درخشانی کسب کردیم. از صمیم قلب به فرکی بابت موفقیت هایی که در ایران کسب کرده تبریک می گویم و رفاقت من و فرکی پایدار خواهد بود. اما روز پنج شنبه با تیم فرکی رقابت خواهیم داشت.  
سرمربی پرسپولیس درباره چگونگی رفع مشکل مالیاتی خود اعلام کرد: دوست ندارم به دولت ایران بدهکار بمانم و می خواهم عشق و محبتی که به ایران دارم باقی بماند. به همین دلیل با کمک هایی که انجام شد توانستیم موضوع مالیات را حل کنیم.  
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به ماجرای لگد علی کریمی به ساک ورزشی در جریان بازی های جام جهانی 2006 اشاره کرد و افزود: من بعد از آن مسابقه فیلم ضربه علی کریمی به ساک ورزشی را دیدم. علی کریمی از خودش ناراحت بود و انتظارات ما و مردم از کریمی زیاد بود اما به واسطه مصدومیت هایی که گرفتارش شده بود، نتوانست چندان به تیم کمک کند. من هم بازیکن بودم و چنین حرکاتی را می فهمم. شاید هم علی کریمی به خاطر تعویض خود ناراحت بود اما من تصمیم خود را همواره می گیرم. اگر کسی در پرسپولیس بعد از تعویض چنین اقداماتی انجام دهد دیگر در این تیم بازی نخواهد کرد.  
برانکو در بخش پایانی اظهارات خود درباره چگونگی جدایی از تیم ملی فوتبال ایران گفت: من پیش از جام جهانی 2006 با آقای دادکان به این نتیجه رسیدم که بعد از مسابقات دیگر ادامه همکاری ندهیم. من هم به دادکان گفتم که بعد از جام جهانی هر نتیجه ای که کسب شود، من دیگر در ایران ادامه همکاری نخواهم داد و علاقه دارم که به فوتبال باشگاهی ادامه دهم.  
 
آنالیز استقلال و اشتباهات قلعه نوئی 
 
برنامه نود پس از نمایش دیدار تیم های استقلال و ذوب آهن و اعتراض تماشاگران نسبت به امیر قلعه نوئی، به آنالیز وضعیت آبی پوشان پایتخت و علت ناکامی های این تیم پرداخت. استقلالی ها در بازی های اخیر خود از دقیقه 75 به بعد نمایش ضعیفی از خود بر جای گذاشتند و تعویض های این تیم نیز مزید بر علت شد تا تیم امیر قلعه نوئی با مشکل مواجه شود. در این بین عملکرد خریدهای استقلال نیز نشان می دهد که بازیکنانی که درنیم فصل به استقلال اضافه شدند، عملکرد مناسبی با این تیم نداشته اند.  
 
طارمی: از هموطنان عرب زبان کشور عذرخواهی می کنم 
 
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص نحوه پرسپولیسی شدنش می گوید: یکی از دوستانم که حالا وکیل من شده تصاویر بازی های من در لیگ یک را به علی دایی نشان داد و آقای دایی من را برای حضور در پرسپولیس انتخاب کرد.  
مهدی طارمی در خصوص پنالتی چیپ به النصر عربستان گفت: می دانستم که دعای میلیون ها ایرانی پشت من بود و از نظر من چیپ یک قاعده دارد و معتقدم که چیپ را باید در بازی های حساس زد چراکه دروازه بان در چنین شرایطی نمی ایستد.  
وی درباره خوشحالی پس از گل برابر تیم عربستانی نیز عنوان کرد: اقدام من در خوشحالی پس از گل دلیل سیاسی نداشت و نمی دانم که چرا برخی آن را سیاسی کردند. این نوع خوشحالی من فقط به خاطر تلافی خوشحالی عربستانی ها در خاک خودشان بود.  
طارمی همچنین عنوان کرد:‌ از هموطنان عرب زبان کشور عذرخواهی می کنم و می گویم که منظور این حرکت من آنها نبودند. من فقط قصد پاسخ دادن به اقدام بازیکن عربستان پس از برتری برابر پرسپولیس را داشتم.  
مهاجم سرخپوشان در بخش پایانی اظهارات خود گفت:‌ به اروپا فکر می کنم. یکی دو پیشنهاد هم به من شده و یکی از آنها از لیگ برتر هلند است. از تیم های عربی هم پیشنهاد دارم اما به آنها فکر نمی کنم و تنها به اروپا می اندیشم. اگر هم به اروپا نروم در پرسپولیس می مانم.