جمعه, 28 ارديبهشت 1403  -  9 ذي‌القعده 1445 -  17 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست ورزشی شاهین رفت حالانوبت ایرانجوان است


شاهین رفت حالانوبت ایرانجوان است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: تنها چند روز به زمان ثبت قرارداد بازیکنان لیگ آزادگان باقی مانده و در این شرایط ایرانجوان بوشهر در تب و تاب اختلافات داخلی می سوزد و بوی انحلال می دهد.

 باشگاه هفتاد ساله بوشهر که پس از سقوط شاهین از لیگ برتر و سرنوشت نامعلوم آن، اکنون به عنوان بالاترین رده فوتبالی استان در مسابقات کشوری به حساب می آید، فصل گذشته را با سلام و صلوات پست سر گذاشت و با اما و اگرهای بسیار در لیگ ماند.

پس از آن و در شرایطی که به نظر می رسد ماجرای جابجایی مدیریتی این باشگاه از جعفر پورکبگانی به علی وزیری پس از چندین سال کشمکش، این بار به خوبی و خوشی در حال طی شدن روند قانونی است، اما اختلافات زیر خاکستر پیشکسوتان این باشگاه سر باز کرد.

پیشکسوتانی که سالها در این باشگاه فعالیت داشته و در دهه 80 به خاطر الزام فدراسیون فوتبال جهت ثبت باشگاهها، به عنوان سهامدار ایرانجوان مشخص و معرفی شدند.

حالا در شرایطی که به نظر می رسد پورکبگانی آمادگی خودش را برای کنار رفتن از ایرانجوان در ازای دریافت مطالباتش اعلام کرده، از آن طرف علی وزیری به عنوان نماینده سهامداران با دوستانش دچار اختلافات شده، آن هم در شرایطی که کمتر از دو هفته به شروع لیگ آزادگان باقی مانده و شنبه آینده هم مهلت ثبت قرارداد بازیکنان خاتمه می یابد، ولی خبری از شروع تمرینات ایرانجوان نیست.

چاهی بخش: برای ایرانجوان کیسه ندوزید

حمید چاهی بخش از پیشکسوتان باشگاه ایرانجوان بوشهر که در هفته های اخیر برای این نقل و انتقال مدیریتی فعالیت هایی داشته، می گوید: کارها به خوبی پیش می رفت و اداره ورزش هم قول کمک مالی را داده بود، ولی شروط و خواسته هایی از سوی برخی مطرح شد که مشکلاتی را به وجود می آورد.

وقتی از او می خواهیم تا شفاف تر صحبت کند، ادامه می دهد: مثلا آقای وزیری برای برعهده گرفتن باشگاه، برگه سفیدی جلوی پورکبگانی گذاشته که تعهدات و خواسته ها در آن به صورت دقیق وجود نداشت، درحالی که اگر ایشان خواسته ای هم دارد، باید مطابق با همان سهم و آورده خودشان باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل اختلافات پیش آمده وضعیت ایرانجوان نگران کننده است و تمایلی به مصاحبه و توضیح بیشتری در این خصوص ندارد، ادامه داد: پیشکسوتانی که سالها عمرشان را در این باشگاه گذاشته اند هیچ خواسته ای جز حفظ املاک و اعتبار ایرانجوان ندارند و از افرادی هم که پا پیش می گذارند می خواهند برای این باشگاه کیسه ندوزند.

وزیری: برای ماندن خودشان، می خواهند ایرانجوان کوچک بماند

در ادامه به سراغ علی وزیری می رویم که چندین مقطع سابقه مدیریت این باشگاه را داشته و این بار هم برای تحویل گرفتن تیم اعلام آمادگی کرده بود.

وی درباره اینکه آیا واگذاری مدیریت ایرانجوان از پورکبگانی به شما منتفی شده؟ تصریح کرد: چند ماه است که ما را به محضر و اداره ورزش می برند و می آورند تا انتقال مدیریت باشگاه نهایی شود، اما بعد از مدتی که اوضاع آرام شد، می گویند خودمان می خواهیم تیم را اداره کنیم.

وزیری در گفتگو با «خلیج فارس» تصریح کرد: برخی دل شان می خواهد ایرانجوان را اداره کنند، ولی توان آن را ندارند، وقتی هم کسی وارد کار می شود، مشکل درست می کنند. باید بگویم این عده می خواهند باشگاه ایرانجوان کوچک بماند تا خودشان در مسئولیت باشند.

وقتی از وی می پرسیم آیا مشکل از پورکبگانی بوده یا سهامداران؟ اظهار داشت: قضیه پورکبگانی مشخص است و او اعلام کرده فلان مبلغ بابت خرید امتیاز لیگ یک و برخی هزینه ها از باشگاه طلبکار است که من برای پرداخت آن تعهد داده ام، ولی برخی که بابت سهام باشگاه پولی نداده اند، اصرار دارند در مجمع باشگاه و تصمیم گیری ها همچنان حضور داشته باشند.

وزیری افزود: بنده مشکلی با حضور این افراد ندارم، ولی می گویم اگر همانند من، شما نیز به تناسب میزان سهامی که دارید، برای پرداخت بدهی و تامین مالی باشگاه مسئولیت بپذیرد که می گویند توان این کار را ندارم.

وی اضافه کرد: فصل گذشته در سه بازی آخر که تیم را رها کرده بودند، بنده ورود کرده و سهامداران نیز قول دادند که برای انسجام بهتر در مدیریت باشگاه ، سهام خود را به بنده منتقل کنند. نهایتا به لطف خدا و دعای خیر مردم ایرانجوان در لیگ باقی ماند، ولی بعد از آن که شرایط عادی شد، دوباره حرفشان عوض شد و بعد از چند بار که ما را به محضر و جلسات مختلف در اداره ورزش بردند و آوردند، گفتند خودمان تیمداری می کنیم. البته توان این کار را هم ندارند و یک شب به صورت نصف و نیمه تمرینات تیم را برگزار کردند و بعد از همه چیز معلق شد.

علی وزیری درباره اینکه آیا هم اکنون که چند روز به پایان نقل و انتقال بازیکنان مانده، تمایل به تحویل گرفتن ایرانجوان دارید؟ به «خلیج فارس» گفت: البته زمان برای ایرانجوان خیلی دیر شده و وضعیت سختی دارد، ولی آمادگی مدیریت ایرانجوان را دارم و برای پرداخت بدهی ها نیز تعهد داده ام، مشروط به آنکه وضعیت سهامداران مشخص شود.

وی گفت: بنده زیر دست کسانی نمی روم که توان آنها طی سالهای گذشته مشخص است و هیچ جامی برای این باشگاه نیاورده اند، بلکه باید اجازه دهند افراد توانمندی وارد مجمع شده تا زمینه اداره بهتر باشگاه فراهم شود.

نظرزاده: ایرانجوان باریک می شود، ولی پاره نمی شود

خبرنگار «خلیج فارس» تلاش کرد تا با جعفر پورکبگانی در این خصوص گفتگو کند، اما وی به رسم ماههای گذشته که سکوت رسانه ای در پیش گرفته، در این خصوص پاسخگو نبود.

در ادامه به سراغ احمد نظرزاده قائم مقام پورکبگانی در باشگاه ایرانجوان رفتیم.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری حل مشکلات باشگاه از طریق اداره ورزش هستم، گفت: فعلا نمی توانم توضیح قطعی و دقیقی از آینده تیم دهم و باید دید تا به چه نتیجه ای می رسیم.

وی درباره اینکه هواداران از احتمال سقوط تیم از لیگ آزادگان و انحلال آن نگران می باشند، اظهار داشت: نمی توان مشکلاتی که بر سر انتقال مدیریت ایرانجوان پیش آمده را منکر شد، ولی این باشگاه اگر هم باریک شود، ولی پاره نمی شود.

نجفی: در جریان وضعیت ایرانجوان نیستم

رییس هیات فوتبال استان هم درباره وضعیت باشگاه ایرانجوان گفت: چون مسئولان این باشگاه مکاتبه ای با ما نداشته اند و اداره  ورزش هم در جلسات خود برای حل مشکلات ایرانجوان از ما دعوت نکرده، در جریان وضعیت فعلی این باشگاه نیستم.

محمد نجفی در گفتگو با «خلیج فارس» پیرامون اینکه آیا در صورت رفع مشکلات داخلی ایرانجوان، امکان فرصت بیشتر به این تیم جهت ثبت قرارداد بازیکنانش وجود دارد؟ گفت: زمان نهایی ثبت قرارداد بازیکنان لیگ آزادگان تا 17 مردادماه اعلام شده و تمدید آن هم به شرایط ویژه و نهایتا موافقت فدراسیون فوتبال بستگی دارد.

بهروزیان فرد: سهامداران تعهد دهند تا پول بدهیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: در باشگاه ایرانجوان بوشهر میان افرادی که اسما سهامدار هستند ولی بابت آن مبلغی پرداخت نکرده اند، اختلافاتی وجود دارد.

احمد بهروزیان فرد با بیان اینکه از ماههای گذشته پیگیری های زیادی برای تعیین تکلیف ایرانجوان بوشهر داشته ایم، به «خلیج فارس» گفت: آخرین تصمیم که مربوط به پیش از ظهر امروز (سه شنبه) می باشد این است که سهامداران ایرانجوان تعهد کتبی دهند سهام خود را به نام کانون هواداران این باشگاه کنند و سپس براساس قوانین و ضوابطی که وجود دارد این کانون تشکیل شود، ما نیز روز بعد آماده اختصاص کمک به آنها می باشیم.

وی افزود: در حال حاضر این تیم خصوصی است و امکان کمک به آن نداریم، ولی اگر این پیشنهاد را پذیرفته و چنین تعهدی را دهند تا اختلاف بر سر واگذاری سهام رفع شود، ما نیز ظرف 24 ساعت آمادگی داریم 300 میلیون تومان برای شروع تمرینات و ثبت قراردادهای آنها پرداخت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با رفع اختلافات داخلی باشگاه ایرانجوان، نگرانی های هواداران و فوتبال دوستان درباره سرنوشت آن مرتفع شود، هرچند زمان برای این تیم گذشته است و حریفان آن مدتهاست تمرینات خود را آغاز کرده اند.