دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست ورزشی پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر است


پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

پیشکسوت سرخابی گفت: پرسپولیس را باید مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بدانیم و استقلال اگر حواشی را کنار بگذارد مانع جدی سرخ‌پوشان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم پرسپولیس با شکست تراکتور در تبریز به رتبه چهارم جدول صعود کرد و در انتظار نمایش دیگر مدعیان قهرمانی در دیدارهای امروز است. سرخ‌پوشان دو بازی معوقه دارند و در صورت برتری در این دیدارها مدعی اول قهرمانی در نیم‌فصل بیستمین دوره لیگ برتر می‌شوند.

سه امتیاز طلایی پرسپولیس

محمدرضا مهدوی در خصوص برتری پرسپولیس در خانه تراکتور به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: در روزی که علی انصاریان در کمال ناباوری به خاک سپرده شد و با توجه به درگذشت مهرداد میناوند در هفته قبل سرخ‌پوشان تهران در وضعیت روحی خوبی نبودند اما شاهد بازی مناسبی از تیم یحیی گل‌محمدی بودیم و پرسپولیس موفق شد سه امتیاز طلایی را در تبریز به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کند.

بازی آگاهانه سرخ‌پوشان تهران

وی ادامه داد: هر دو تیم پرسپولیس و تراکتور بازی خوبی انجام دادند اما نماینده تهران عاقلانه‌تر بازی کرد و با پرس نفر به نفر بازیکنان تراکتور اجازه طراحی هر گونه حمله‌ای را از مهره‌های خلاق تراکتور گرفت و نگذاشت تا این حریف آماده در خانه‌اش امتیازی به دست آورد. سرخ‌های تهران به خوبی می‌دانستند که در این مسابقه چه اهدافی را دنبال می‌کنند و در تمامی نقاط زمین آگاهانه به توپ ضربه می‌زدند و در مواقعی که مالکیت توپ را در اختیار نداشتند به درستی حریف را کنترل کردند و اجازه ندادند تا تراکتور برنامه‌های را در زمین اجرایی کند.

تراکتور موقعیت خاصی نداشت

پیشکسوت سرخابی افزود: زمین و میدان در اختیار پرسپولیس بود و این تیم مقتدرانه در مصاف با حریفی قوی به برتری رسید. بدون تردید ستاره زمین محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور بود که به غیر از یک مرتبه که دروازه‌اش گشوده شد در دیگر لحظات سد محکمی در مقابل حملات حساب شده پرسپولیس بود. مسعود شجاعی و دیگر نفرات توانمند تراکتور در این بازی فرصتی پیدا نکردند تا حملات مناسبی را روی دروازه پرسپولیس خلق کنند و می‌توان گفت در روزی که تراکتور موقعیت خاصی برای گلزنی نداشت نماینده سرخ‌پوش تهران موفق به کسب سه امتیاز خارج از خانه شد.

حفظ اسکلت‌بندی رمز موفقیت پرسپولیس

وی در خصوص اینکه سرخ‌پوشان تهران می‌توانند مدعی اول قهرمانی در نیم‌فصل لیگ برتر شوند، عنوان کرد: پرسپولیس در چند فصل اخیر قهرمان فوتبال ایران بوده و طبیعی است که این فصل هم مدعی اصلی باشد. حفظ اسکلت‌بندی این تیم مهم‌ترین رمز موفقیتش است و برای همین توانایی قهرمانی نیم‌فصل را دارد. البته که رقبای دیگر هم تلاش خواهند کرد تا به این مهم دست یابند ولی روی کاغذ شانس پرسپولیس بیش از سایر حریفان است و اگر بازی‌های معوقه و دیدار هفته پانزدهم خود را با برتری پشت سر بگذارند تیم اول نیم‌فصل پرسپولیس خواهد بود.

تقویت پرسپولیس در نیم‌فصل

مهدوی با اشاره به این موضوع که پرسپولیس در صورت تقویت در فصل نقل و انتقالات شانس زیادی برای پنجمین قهرمانی متوالی را خواهد داشت، بیان کرد: بدون تردید یحیی گل‌محمدی به نقاط ضعف تیمش آگاه است و می‌داند در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی نیز بازی‌های سختی در انتظار سرخ‌پوشان است. او با تقویت تیمش در دفاع میانی و حمله با قدرت بیشتری به مصاف حریفان خواهد رفت. بازگشت مهدی ترابی و عیسی آل کثیر هم به میزان قابل توجهی توان هجومی پرسپولیس را افزایش خواهد داد. ضمن اینکه در دیگر نقاط زمین هم تیم در صورت نیاز بازیکن جذب می‌کند. بگذریم که خط هافبک پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی است و این تیم در این منطقه از زمین غنی و نیازی به جذب بازیکن خاصی دیده نمی‌شود.