دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر مراسم ویژه سالروز شهادت امام جواد(ع) در بوشهر برگزار شد


مراسم ویژه سالروز شهادت امام جواد(ع) در بوشهر برگزار شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) مراسم ویژه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در مدرسه علمیه بوشهر برگزار شد.

دراین مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و قشرهای مختلف مردم بوشهر برگزار شد یکی از استادان حوزه و دانشگاه با تشریح زندگانی امام نهم شیعیان اظهار داشت: در زمان حکومت بنی عباس با انجام دسیسه‌هایی قصد داشتند به ائمه اطهار(ع) ضربه بزنند به این صورت که درهای علمی جهان را گشودند و هدف حکومت بنی عباس از هدف آنان فائق آمدن بر قدرت علمی ائمه(ع) بود.

حجت الاسلام اسعد نصاری با اشاره به خدمات علمی امام نهم (ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار به عنوان الگوی دانشمندان جوان چنان در عرصه علم و دانش درخشید که دوست و دشمن را به تعجب و شگفتی واداشت.

وی، با بیان اینکه امام جواد(ع) در محافل علمی حضور داشت گفت: با وجود فشارهایی که در آن زمان به ایشان روا می‌شد اما  شاگردان و و دانشمندان زیادی را تربیت کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حداقل 107 دانشمند تمام عیار توسط این امام تربیت و تحویل جامعه شد، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که این انسان در بدترین شرایط بهترین نتیجه را به دست آورده است.

وی یکی از تربیت شدگان مکتب امام جواد(ع) را مرحوم ذکریا بن آدم عنوان کرد، و خاطرنشان کرد:  قبر این شخصیت والامقام در قبرستان شیخان شهر مقدس قم است و در حال حاضر بسیاری از مردم و بزرگان حاجات خود را از این مرحوم می‌گیرند.

حجت الاسلام نصاری با بیان اینکه هرکسی در سیره اهل بیت(ع) و تعالیم آنها قرار گیرد از برکت آنها بهرمند می‌شود گفت: امام جواد(ع) این برکات را چید تا شهرهایی همچون قم برای ارائه خدمات علمی آماده شود.

وی یکی دیگر از برکات امام نهم شیعیان را کلام آن دانست، و خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: طلاب نباید کلام اهل بیت (ع) را دست کم گیرند، چراکه یک کلمه از اهل بیت(ع) می تواند تفسیرهای بسیاری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه بوشهر اعتماد به خداوند متعال را مسیر رسیدن به آرزوها عنوان کرد، و اظهار داشت: باور به خدا برای هر موضوع و مسئله ای ارزشمند و نردبانی برای رسیدن به آرزوهای بلند است.

وی ترویج معارف و مکتب ائمه اطهار(ع) و توسل به  آموزه‌های قرآنی و خاندان رسول مکرم اسلام(ص) را تنها راه نجات برشمرد و عنوان کرد: حضور در مجالس عزای اهل بیت(ع) توفیقی است که نصیب بندگان مخلص خدا می‌شود.تسنیم