دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر جمع آوری قلیان درمساجدوحسینیه ها


جمع آوری قلیان درمساجدوحسینیه ها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: جمع‌آوری قلیان در مساجد و حسینیه‌ها از مطالبات مردم دشتی است.

بوشهرما: اصغر بحرانی صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان دشتی گفت: ورود فاضلاب منازل مسکونی و واحدهای صنفی، تجاری و صنعتی به کوچه‌ها و معابر کاملاً غیربهداشتی است که باید از این حرکت جلوگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: در برخی منازل قصابی صورت می‌گیرد خون دام ذبح شده در کوچه و خیابان سرازیر می‌شود و این کار موجب تکثیر مگس می‌شود و به دنبال آن بیماری‌های اسهالی روده‌ای، بیماری‌های پوستی و تبعات بهداشتی و... در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه در شهرهای خورموج، کاکی و شنبه شاهد آن هستیم که شهرداری‌ها نیز در این زمینه از ما کمک خواسته‌اند و ما طبق قانون اقدام کرده‌ایم.

بحرانی تأکید کرد: رها شدن آب منازل مسکونی و واحدهای صنفی، تجاری و صنعتی نیازمند مصوبه‌ای است تا در سطح شهرستان توسط شهرداری‌ها و شبکه بهداشت درمان اقدام قانونی انجام شود.

وی اضافه کرد: رها شدن آب در کوچه و خیابان‌ها باعث از بین رفتن آسفالت‌هایی می‌شود که میلیاردها تومان از بیت‌المال برای آن هزینه شده است.

بحرانی یادآور شد: طبق ماده 688 ما می‌توانیم پس از آموزش و تذکر این افراد را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: واحدهای صنفی مانند صافکاری‌ها، جوشکاری‌ها، رنگ‌آمیزی خودرو، نجاری‌ها، مکانیکی و پر کردن سیلندرهای گاز موجب مزاحمت برای مردم هستند.

وی افزود: جوشکاری در کنار واحدهای صنفی باعث ایجاد مزاحمت‌های صوتی می‌شود، پر کردن سیلندر گاز در کنار مطب پزشکان باعث ایجاد بوی گاز مایع و مکانیکی و ایجاد ترافیک در سطح شهر شده‌اند که نیاز است تدبیری اندیشیده شود تا به حومه شهر هدایت شوند.

بحرانی تأکید کرد: از بانیان و هیات امنای مساجد انتظار داریم که بهداشت را در مساجد و حسینیه‌ها رعایت کنند.

وی افزود: در مساجد و حسینیه‌های شهرها شهرستان استفاده از قلیان مجاز نیست اما در برخی مساجد روستایی متأسفانه قلیان وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد زیرا جمع‌آوری قلیان در مساجد و حسینیه‌ها از مطالبات مردم است.

وی افزود: مسجد یا حسینیه‌ای با یک میلیارد تومان هزینه احداث می‌کنیم اما برای تهیه کپسول آتش‌نشانی در این مکان‌ها کوتاهی می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: استفاده از کودهای مرغی غیربهداشتی در بین کشاورزان امروز به یک فرهنگ تبدیل‌شده و شهرستان دشتی الگویی برای دیگر شهرستان‌ها شده است.

احمد ایزدی رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی هم گفت: در ایام محرم و صفر نظارت بیشتر بر مواد غذایی، پروتئینی و دامی که یکی از وظایف اصلی این اداره است.منبع فارس