دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر به تصویرکشیدن حماسه حسینی درقالب المان های عاشورایی دربوشهر


به تصویرکشیدن حماسه حسینی درقالب المان های عاشورایی دربوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر گفت: در راستای گسترش شور و حماسه حسینی در ایام محرم، قالب‌های حجمی از المان‌های عاشورایی در سطح بندر بوشهر به تصویر کشیده شد.

بوشهرما: فاطمه صفری زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: المان‌های مورد استفاده در شهر از جمله موضوعات بسیار مهمی است که هنرمندان شیعی در طول تاریخ جلوه‌هایی از پیام و مفاهیم آن را در قالب‌های نمادین همچون نقش و حجم با درایت تمام در آثار هنری خویش متجلی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از همین رو گروه گسترش هنرهای شهری به مدت یکسال عزم خود را بر تحقق این امر جزم کرد تا بتواند شور و حماسه حسینی را در قالب المان‌های عاشورایی به تراوش و ظهور رسانده و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری بندر بوشهر در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، شهر بوشهر را تبدیل به نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در کنار همکاری و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و اعتقادی با هیات‌ها، تکایا و مساجد‌، المان‌هایی با موضوع عاشورا و بازسازی واقعه کربلا در سطح شهر نصب کرده‌ایم که حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نصب المان‌های عاشورایی ویژه ایام محرم، در میادین انتظام، شهرداری و بهشت صادق بوشهر توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: این برای نخستین بار است که از این مجسمه‌های حجمی در عاشورای بوشهر استفاده می‌شود که تمام سعی و تلاش ما، استفاده از این هنر برای انتقال پیام عاشورا است.

صفری‌زاده با اشاره به همکاری سازمان متبوعش در راه‌اندازی چای خانه‌ها و موکب‌هایی برای پذیرایی از مردم عزادار حسینی در بوشهر گفت: با وجود درخواست‌های فراوان مردمی برای راه‌اندازی این مراکز با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر، سعی کردیم به همه این درخواست‌ها جواب مثبت بدهیم و در برپایی چایخانه‌ها و موکب‌‌ها نهایت تلاش و همکاری به خرج داده شود.

وی ساخت و نصب المان‌های حجمی مختلف، برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره حادثه عظیم کربلا را مهم ارزیابی کرد و افزود: با استفاده از طراحی‌های و جانمایی مناسب برای نصب این المان‌ها در محل‌های قابل مشاهده، شاهد استقبال خوب مردم در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی هستیم.منبع فارس