یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر سوگواره تعزیه خوانی استان بوشهر با اجرای گروه تعزیه خوانی عاشقان ثارالله دهقاید آغازبکارکرد


سوگواره تعزیه خوانی استان بوشهر با اجرای گروه تعزیه خوانی عاشقان ثارالله دهقاید آغازبکارکرد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (2 رای)

بوشهرما: یازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر در روستای زیارت شهرستان دشتستان شامگاه شنبه با اجرای گروه «هیات تعزیه خوانی عاشقان ثارالله دهقاید» آغاز به کار کرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آئین افتتاحیه این سوگواره گفت: در میان مسائل ارزشی جایگاهی بالاتر از اهل‌بیت و مدافعان مکتب توحید و عزیزانی که جان خود و وجود خودشان را وقف مسیر الهی کردند، نداریم.

عبدالرحیم افروغ افزود: وقتی پیرامون این موضوعات به هنرنمایی می‌پردازید به خودی خود افکار جامعه را با مخاطب خود درگیر می‌کنید که مخاطب می‌اندیشد این لحظاتی را که شما می‌آفرینید و خلق می‌کنید خود نمایان مفهومی مهم است.

وی بیان کرد: وقتی که می‌خواهیم یک الگو را انتخاب کنیم قطعاً به یک مقطعی از تاریخ بشریت می‌رسیم که نمونه است و آن نمونه مدیریت حسین بن علی علیه السلام است که از هر بعدی الگو است.

وی ادامه داد: از بعد خانوادگی وقتی نگاه می‌کنیم رابطه پدر فرزندی و رابطه برادر با برادر، ما یک خانواده متعالی می‌بینیم و در ابعاد مختلف عاشورا و مقطع مدیریت حسین بن علی علیه السلام مثل دیگر عزیزان این خاندان برای ما الگو است.

افروغ با بیان اینکه تعزیه ترویج دهنده فرهنگ حسینی است، عنوان کرد: تعزیه‌خوانان با این هنرنمایی خود الگویی را در ذهن‌ها زنده می‌کنند و با این کار اتفاقی که می‌افتد این است که ذهن‌ها متوجه قله می‌شود و ذهن وقتی متوجه قله باشد همان چیزی است که ما امروز به دنبال آن هستیم، عدالت خواهی حسین بن علی علیه السلام و آزادی‌خواهی ایشان که وقتی برای حق ایثارگری می‌کند و برای اصلاح امت جد خود قیام می‌کند و برای برپایی مکتب اسلام حاضر به جانفشانی می‌شود همه اینها همان قله‌ای است که ما به دنبال آن هستیم و امید است با مدد و یاری اهل بیت بتوانیم نزدیک شدن به قله را که ولی امرمان نوید داده و با همت شما که نقش‌آفرینی می‌کنید به آن برسیم.

یازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر با حضور ۱۱ گروه از سراسر استان به میزبانی روستای زیارت شهرستان دشتستان از شنبه شب به مدت چهار شب تا ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود که هر شب ۳ گروه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۴۵ به اجرای مجلس تعزیه خواهند پرداخت.

پایان پیام//