یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دوستی و عشق به اهل بیت (ع) آثار ارزشمندی در زندگی انسان دارد


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دوستی و عشق به اهل بیت (ع) آثار ارزشمندی در زندگی انسان دارد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

بوشهرما: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دوستی و عشق ورزیدن به اهل بیت (ع)، نفع آن را به خود ما بر می‌گرداند و آثار ارزشمندی در زندگی برای ما رقم می‌زند.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در جمع مردم شهر آبدان اظهار داشت: مردم استان بوشهر دل بستگی ویژه ای به آل الله، پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و ارادت خاصی به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا دارند که نمونه این دلدادگی را می‌توان در برپایی مواکب مردم در پیاده‌روی اربعین مشاهده کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هر چیزی دارای اساس و پایه است و مبنای مکتب اهل بیت (ع) نیز بر اساس محبت است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه اساس اسلام، بر پایه محبت به اهل بیت (ع) پایه گذاری شده است، گفت: اگر کسی می‌خواهد ریشه اسلام را بشناسد آن را باید در محبت و عشق ورزیدن به اهل بیت (ع) جستجو کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه میان محبت و مودت تفاوت وجود دارد، افزود: محبت سفره گسترده‌ای است که خیلی‌ها می‌توانند سر آن بنشینند و از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: مودت به این معنا است که انسان به کسی محبت بورزد و خود را واقعاً و حقیقتاً پیرو راه او قرار بدهد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی واقعاً شخصی را دوست بدارد باید خود را پیرو او بداند؛ بنابراین مودت در واقع محبت به همراهی پیروی کردن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جلوه حق طلبی، عدالت خواهی‌، مبارزه با ستم و اصلاح ساختن جامعه گوشه‌ای از جلوه‌های زندگی اهل بیت (ع) است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه پیامبر (ص) پرچم مودت را برافراشته است، تصریح کرد: این جلوه‌ها برای ما پر از جاذبه و رمز، رازهای ارادت ما نسبت به اهل بیت (ع) است، ما را به سمت خود فرا می‌خواند، عشق ایجاد می‌کند و در نتیجه حماسه بزرگ پیاده روی اربعین شکل می‌گیرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: دوستی و عشق ورزیدن به اهل بیت (ع)، نفع آن را به خود ما بر می‌گرداند و آثار ارزشمندی در زندگی برای ما رقم می‌زند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از آثار محبت به اهل بیت (ع) آمرزش گناهان می‌باشد، گفت: شخصی که اهل بیت (ع) را دوست بدارد در روز قیامت احساس آرامش خواهد کرد و غیر از خدا پناهگاهش اهل بیت (ع) می‌باشد و این موارد بخشی از جلوه‌های زیبای عشق ورزیدن به امامان معصوم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای امنیت، خاطر نشان کرد: در اغتشاشات سال قبل شهدای امنیت ما همچون شهید عجمیان را تکه پاره کردند که این صحنه‌ها ما را به یاد عداوت و دشمنی با آل الله می‌اندازد.