جمعه, 14 ارديبهشت 1403  -  24 شوال 1445 -  3 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست ورزشی بلایی که اتحاد وزیر و خادم بر سر پرهوادارترین تیم آسیا آورد:فاجعه و دیگر هیچ!/ 3 اشتباه بزرگ مدیریتی که پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند


بلایی که اتحاد وزیر و خادم بر سر پرهوادارترین تیم آسیا آورد:فاجعه و دیگر هیچ!/ 3 اشتباه بزرگ مدیریتی که پرسپولیس را به خاک سیاه نشاند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
سومین اشتباه مسئله اخراج درخشان و آوردن برانکویی بود که 9 سال است از فوتبال ایران فاصله گرفته و آشنایی با وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس نداشت. برانکو و دستیارانش تیم تحت اختیارشان را نمی‌شناسند و این عدم شناخت بزرگترین لطمات را در سه بازی اخیر به پرسپولیس زده است‌.

سرویس ورزشی - تیم فوتبال پرسپولیس فصل فاجعه باری را در طول یکسال گذشته سپری کرده و انواع و اقسام ناکامی ها را در طول این مدت تجربه کرد. از همان ابتدای فصل نیز حاشیه های اطراف این تیم نشان می داد که روزهای سختی در انتظار سرخپوشان خواهد بود. همان زمانی که امیر رضا خادم و دوستانش در وزارت ورزش در حال تدارک لیست هیئت مدیره این باشگاه بودند، تلاش های بسیاری صورت گرفت تا از حضور برخی افراد در جمع اعضای هیئت مدیره این باشگاه جلوگیری شود. اما گوش آقایان به این حرف ها بدهکار نبود و بالاخره شرایطی برای پرسپولیس به وجود آمد که این تیم را امروز در رده دهم جدول رده بندی و در آستانه حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است.  
 
پرسپولیس اما این روزها فقط روی نوار ناکامی قدم برمی دارد و نتایجی که در این تیم رقم می خورد، نامی جز فاجعه ندارد. پرسپولیس در لیگ چهاردم یکی از کابوس وارترین سال های تاریخ خود را سپری می کند و حتی امکان سقوط این تیم به دسته پایین تر نیز روی کاغذ وجود دارد. سرخپوشان تهرانی از مجموع 34 مسابقه در لیگ چهاردهم، 15 بازی را با شکست مواجه شده اند و حالا همان هایی که در ابتدای فصل در برابر انتقادات مطرح شده راست قامت می کردند، تنها سکوت اختیار کرده و در گوشه ای از وزارت ورزش و جوانان منتظرند تا فصل کابوس وار پایان یابد. در این بین اما اشتباهات مدیریتی بسیاری وجود داشت که موجب شد پرسپولیس به این روز گرفتار شود. اشتباهاتی که در ادامه به آنها اشاره می شود.  
 
اول-  اولین گام در مشکلات پرسپولیس بحث انتخاب اعضای هیئت مدیره این باشگاه بود. هیئتی که با مدیر عامل مشکل داشتند و پس از گذشت تنها چند هفته از لیگ، مدیر عامل و سرمربی را با هم از باشگاه اخراج کردند. اما اشکال دیگر کار آنجا رقم خورد که وزارت ورزش به یک ناشناس غیر ورزشی اجازه نشستن بر مسند مدیرعامل باشگاه را داد. حمیدرضا سیاسی دقیقا چند روز بعد از کنار گذاشتن رحیمی بر جایگاه وی تکیه زد اما صندلی مدیریت سرخپوشان چندان برای وی خوش یمن نبود و به یکباره خبر از بازداشت مدیرعامل سرخ ها مطرح شد.  
 
دوم- کنار گذاشتن علی دایی و آوردن حمید درخشان را می توان دومین اشتباه در تصمیمات مدیریتی سرخپوشان عنوان کرد. چراکه نتایج حمید درخشان با تیمی که علی دایی آن را بسته بود نشان می داد که هیچ تفاوتی در نحوه نتیجه گیری سرخپوشان تهرانی ایجاد نشده و حتی روند ناکامی های این تیم بیشتر هم شده است. نکته جالب توجه اما آنجا بود که حتی همین حمید درخشان هم اجازه نیافت که تا پایان فصل کنار سرخپوشان بماند تا بدین شکل، سومین تصمیم اشتباه مدیریتی این بار توسط سومین مدیرعامل پرسپولیس در لیگ چهاردهم اتخاذ شود.  
 
سوم- سومین اشتباه مسئله اخراج درخشان و آوردن برانکویی بود که 9 سال است از فوتبال ایران فاصله گرفته و آشنایی با وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس نداشت. برانکو  و دستیارانش تیم تحت اختیارشان را نمی‌شناسند و این عدم شناخت  بزرگترین لطمات را در سه بازی اخیر به پرسپولیس زده است‌. برانکو نیروهای تحت اختیارش را نمی شناسد و به توانایی‌های آنها وقوف ندارد. جدا از این، او در جریان دو مسابقه اخیر  تغییرات مثبتی در تیمش به وجود نیاورده تا جایی که در هر سه مسابقه نتایج را در دقایق پایانی از دست داده است. برانکو در حالی مشکل بدنی و بازی‌های متوالی را دلیلی اصلی وا رفتن تیمش در 20 دقیقه پایانی بازی‌ها می‌داند که خودش هم با تغییرات اشتباه و تعویض‌های عجیب به این مهم کمک فراوانی کرده است. 
 
حالا هواداران پرسپولیس دست از همه چیز شسته اند و امیدوار به آینده فقط دست به دعا دارند تا لیگ چهاردهم به پایان برسد. اما سوال دیگر اینجاست که شرایط واگذاری سرخابی ها به کجا می رسد. اینگونه که به نظر می رسد روند خصوصی سازی با گره های کوری مواجه شده و همین بلاتکلیفی هواداران را نسبت به آینده نگران می کند.