دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر تشریح معضلات وآسیب های اجتماعی توسط مبلغان دینی الزامی است


تشریح معضلات وآسیب های اجتماعی توسط مبلغان دینی الزامی است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

بوشهر ما- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر لزوم تشریح معضلات و آسیب‌های اجتماعی توسط مبلغان دینی، گفت: تبیین شعار امسال نیز باید توسط مبلغان انجام شود.

بوشهرما:حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی پیش از ظهر شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به مسئولیت‌های مبلغان مذهبی، امربه معروف و نهی از منکر را اولین محور فعالیت آنها دانست و این فریضه را همان مسیر حضرت امام حسین علیه السلام عنوان کرد.

وی تبیین گفتمان انقلاب را محور دوم خواند و افزود: ضرورت دارد با زنده نگاه داشتن گفتمان انقلاب روح انقلابی را در جامعه حفظ کرد همانطور که به فرموده بنیان گذار کبیر انقلاب «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

مدیرکل سازمان تبلیغات استان بوشهر با بیان اینکه جامعه باید انقلابی باقی بماند، خاطرنشان کرد: آنچه موجب بقای انقلاب خواهد شد احیای روحیه انقلابی است.

تحقق و تبیین شعار امسال

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: محور سوم تحقق و تبیین شعار امسال است که در این میان هم مردم و مسئولان باید در کنار هم نقش خود را ایفا کنند. باید هم در سخن و هم در عمل کوشا بود و از صرفا شعار دادن پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام سروستانی چهارمین محور از موضوعات دارای اهمیت برای مبلغین را تبیین معضلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: طلاق، هجرت مردم از روستاها به حواشی شهرها، اعتیاد، فضای مجازی و مخصوصا حجاب و عفاف از مشکلات عمده‌ای هستند که جامعه امروز ما با آنها گریبانگیر است.

هوشیاری مردم مقابل تفرقه افکنی استکبار

وی با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی در صدد حمله به افکار و گرایش دینی مردم است یادآور شد: مدیریت شبکه‌های مجازی از ملزومات است.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان بوشهر با اشاره به اهمیت هوشیاری مردم در برابر تفرقه افکنی های استکبار تصریح کرد: امروزه دشمن با تفرقه افکنی با اسامی شیعه و سنی و قومیت‌ها در پی مقاصد و برآوردن نیات پلید خود است، ما باید با اتحاد زیر پرچم اسلام مانع از تحقق اهداف دشمنان شویم.

وی همچنین ترویج شیعه انگلیسی را از دیگر خدعه‌های دشمن خواند و توصیه کرد: با موضوعی به نام شیعه انگلیسی و افراطی‌گری قومی و مذهبی و هر گونه تفکر انحرافی دیگر در مجالس سوگواری سیدالشهدا باید مبارزه شود.

ساماندهی مراسم معنوی اربعین

سروستانی با بیان اینکه مسئله سرشماری نفوس و مسکن از  موارد مورد تاکید رهبری است افزود: در دیدارهای ایشان با مسئولان بر این موضوع تاکید شده و سرشماری می تواند برکات زیادی برای جامعه به همراه داشته باشد و آمار می تواند در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال به جوانان کمک کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همچنین با اشاره به استقبال پرشور مردم از مراسم معنوی اربعین گفت: برای استقبال از این مراسم ستادی تحت عنوان ستاد اربعین تشکیل شده که دارای مجموعه های مختلفی است و هر کدام مسئولیتی را بر عهده دارد.منبع مهر