یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر خدمات‌دهی به زائران ۶ استان کشور در 166موکب استان بوشهر


خدمات‌دهی به زائران ۶ استان کشور در 166موکب استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: مردم استان بوشهر ۱۶۶ موکب را برای خدمات‌دهی به زائران اربعین ثبت کرده‌اند که ۹۲ موکب در مسیر شمال تا جنوب استان به زائران استان‌های مختلف خدمات‌دهی می‌کنند.

 استان بوشهر در مسیر مواصلاتی استان‌های جنوبی قرار گرفته است و بسیاری از زائران اربعین برای سفر به کشور عراق از استان بوشهر عبور می‌کنند.

طی سال‌های اخیر که حضور زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین افزایش یافته، اهالی استان بوشهر نیز سال به سال خدمات‌دهی خود به زائران اربعین را افزایش داده‌اند.

هر ساله موکب‌هایی برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین توسط مردم استان بوشهر برپا می‌شود که بخشی از این موکب‌ها در داخل استان، تعداد در مرزها و تعدادی نیز در کشور عراق برپا می‌شود.

امسال نیز مردم استان بوشهر آمادگی گسترده خود را برای خدمات دهی به زائران اربعین اعلام کرده و با ثبت ۱۶۶ موکب، افزایش چشمگیری را نسبت به سال‌های قبل برای خدمات دهی به زائران ایجاد کرده‌اند.

میزبانی استان بوشهر از زائران دیگر استان‌ها

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد موکب‌های اهالی استان بوشهر برای این ایام در حال افزایش است و امسال شاهد خدمات‌دهی گسترده‌تری خواهیم بود.

عبدالرضا مطاف با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین از استان بوشهر بیان کرد: هماهنگی و انسجام خوبی برای برپایی موکب‌ها در استان و خارج از استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۵ موکب در استان و خارج از استان و کشور عراق داشتیم که امسال این موکب‌ها افزایش یافته است و موکب‌هایی در درون‌استان، مرز شلمچه، نجف، مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا برپا می‌شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به استقرار موکب‌ها یکی پس از دیگری از خدمات‌دهی گسترده به زائران در سطح استان و خارج از این استان خبر داد.

وی بیان کرد: استان بوشهر میزبان ۶ استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است و خدمات گسترده‌ای به زائران استان بوشهر و دیگر استان‌ها ارائه می‌کند.

برپایی ۱۶۶ موکب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: همه کمیته‌های ستاد فعال شده و مشغول خدمات رسانی به زائرین هستند

اکبر پورات با بیان اینکه تاکنون ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به ثبت رسیده است تصریح کرد: تعداد ۹۲ موکب در مسیر مواصلاتی جنوب تا شمال استان در حال خدمات دهی به زائرین هستند و پنج موکب در مرز شلمچه فعال است.

وی افزود: همچنین هفت موکب در شهر نجف، ۱۷ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۴۵ موکب در شهر کربلا از استان بوشهر مشغول ارائه خدمات به زائرین هستند.

پورات گفت: امسال نسبت به سال گذشته در بخش راه اندازی و استقرار موکب از سوی استان بوشهر رشد و افزایش ۵۲ درصدی داشته‌ایم.

ثبت نام ۲۹ هزار نفر در سامانه سماح

وی عنوان کرد: در حال حاضر هفت تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و چهار تیم از هلال احمر استان اعزام و در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۲۹ هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت نام نموده‌اند که این آمار در حال افزایش بوده و تعداد پنج هزار ۵۲۰ گذرنامه تاکنون ثبت شده است.

پورات با اشاره به اینکه همکاری و تعامل خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان وجود دارد، اذعان کرد: تاکنون ۸۸ دستگاه کامیون تشریفات گمرکی آنان جهت ورود به عراق انجام پذیرفته و تانکر آب، شبکه آب و برق استان نیز در مرز شلمچه مستقر شده و موضوع سوخت خودروها حل شده و لاستیک خودروهای سنگین نیز در سامانه صمت بارگذاری شده است.

خدمات‌دهی گسترده ناوگان حمل‌ونقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور خدمات دهی مناسب به زائران اربعین اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اینکه از دو روز پیش اعزام زائران به مرز شلمچه آغاز شده است اضافه کرد: تا بیستم شهریورماه اعزام زائران از استان بوشهر به مرز ادامه خواهد داشت.

وی از بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر برای خدمات دهی به زائران خبر داد و بیان کرد: در راستای ایمن سازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از برپایی موکب‌های فعالان حوزه راهداری خبر داد و افزود: تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین به کار خواهیم گرفت.

اعزام تیم عملیاتی اورژانس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اعزام اولین تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه جهت پوشش مراسم اربعین حسینی به مرز شلمچه خبر داد.

سید حسین موسوی اظهار داشت: اتوبوس آمبولانس و هفت تیم عملیاتی دیگر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر برای پوشش مراسم اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز در مرز شلمچه حضور خواهند داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اولین تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابت پوشش مراسم اربعین سید و سالار شهیدان جهت خدمت به زوار آقا امام حسین (ع) به مرز شلمچه در استان خوزستان اعزام شد.

اعزام ۴ تیم امدادی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اعزام چهار تیم به کشور عراق برای پوشش امدادی مراسم اربعین خبر داد و گفت: تیم‌های اعزامی‌به منظور ارائه خدمات امدادی درمانی به زائران در اربعین حسینی در کشور عراق مستقر می‌شوند.

احسان ایزدپناه افزود: در این مأموریت چهار خودرو آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی درمانی و هر خودرو متشکل از ۲ امدادگر به صورت شبانه روزی به خدمات دهی زائرین اباعبدالله الحسین می‌پردازند.

ایزدپناه با بیان اینکه هر امدادگر نایب یک شهید استان در راه خدمت عاشقانه خواهد بود عنوان کرد: پوشش خدمات درمانی و امدادی در عراق با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مدیریت مشترک با مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت است که در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به ارائه خدمات امدادی درمانی به زائرین در عراق فعالیت می‌کنند./مهر

پایان پیام//